AYIŞIĞI

AYIŞIĞI
fotoğraf için SERDAR YAŞAR'a teşekkürler :)

12 Temmuz 2020

SOSYAL AĞLARIN EĞİTİMDE KULLANILMASI VE POPÜLARİTESİ


SOSYAL AĞLARIN EĞİTİMDE KULLANILMASI VE POPÜLARİTESİ
Türkiye’de yapılan araştırmalara göre nüfusun yaklaşık % 63’ü sosyal medya uygulamalarını kullanmaktadır. Ülkemizde ki aktif sosyal medya kullanım oranı dünya ortalamasının üzerindedir.
Bu verilere bakarak günümüzde ve ilerleyen dönemlerde, sosyal medyanın daha da popüler hale geleceği alanlardan biri de eğitimdir. Özellikle yaşam boyu öğrenme anlayışı ile sosyal medyanın öğrenme ve öğretme sürecindeki yerini önemli hale getirmektedir.
Facebook, Instagram, Whatsapp, GOOGLE+,YouTube, Myspace, Skype, Linkedln, Twitter ve Pinterest gibi sosyal ağlar kişilerin birbirleri ile bağlantı kurup haberleşebilmelerini, ilgi duydukları konuları hızlıca araştırarak bilgiye hızlı ulaşabilmelerini, video, müzik, haber gibi içerikleri kolayca paylaşarak düşüncelerini duyurabilmeleri için olanak sağlamaktadır.

EĞİTİM BAĞLAMINDA ÖĞRENCiLERİN SOSYAL AĞ KULLANIM AMAÇLARI
Sosyal Ağların en önemli avantajı okyanus ötesi eğitimleri çok daha kolay alabilir konuma gelmemizdir, bilgiye ulaşım ve bilginin yayılma hızı öğrencileri cezbeder. Örneğin teknolojinin yoğun kullanımının olmadığı dönemlerde dil öğreniminde en önemli aşama olan pratik kısmı için yurtdışına çıkılması gerekirken günümüzde facebook messenger, cambly  gibi uygulamalar üzerinden o dili konuşan insanlar ile iletişime geçmemizi yazılı ya da sözlü iletişimi kolayca sağlamamızı mümkün kılar.
Bu konuyla ilişkili olarak dil, hobi, mesleki eğitim alanında birbirimizle iletişim kurabileceğimiz pek çok uygulama geliştirilmiştir ya da halihazırda sosyal medyada uygulamaları üzerinden alanında uzman pek çok kişi içerik üretimi yapmaktadır.
Kpss’ye hazırlanan bir öğrenci günümüzde app store, play store gibi uygulama mağazalarından akıllı telefonlarına indirebilecekleri uygulamalar ile hem forum özelliği ile platformdaki yazışmalara, hem soru bankası özelliği ile müfredata uygun sorulara kolayca ulaşarak eğitimlerine katkı sağlamaktadırlar.

EĞİTİM BAĞLAMINDA ÖĞRETMENLERİN SOSYAL AĞ KULLANIM AMAÇLARI
EdWeb ve MMS Education’ın 2012 yılında yapmış olduğu çalışma sonucu öğretmenlerin ve yöneticilerin ortalama %82 oranında öğrencileriyle sosyal ağlarda etkileşim halinde olduklarını ortaya konmuştur.
Öğretmen ve okul yöneticileri sosyal ağların işlevsel olmasıyla birlikte öğrencilerin eğitilmesi, motivasyon anında etkileşimli geri bildirimi, öğrencinin okul ile arasındaki bağı kuvvetlendireceğini düşünmektedirler.
Öğretmenler çoğunlukla sosyal ağları; haberleşme, kaliteli uygulamaların yaygınlaştırılması, yaklaşımlar konusunda yenikliklerin takip edilmesi, velilerin bilgilendirilmesi, meslektaşlarla fikir alışverişlerinde bulunma, öğrencileriyle iletişim kurma, öğrencileri takip edilmesi, bilgilere kaynaklara kolay erişebilme, öğrencilere ödev verip takibinin yapılaması gibi amaçlarla kullanmaktadır.
Sosyal ağlar ile eğitim süreci için ders ortamı olarak daha zengin olmasının yanı sıra sınıfta ve sınıf dışında tüm materyallerine kolayca erişilebileceğini ve öğrencilerin özgün düşüncelerini geliştirilebileceği öngörülmektedir.
 Türkiye’de yapılan bir araştırma sosyal ağlardan öğretmenlerin keyifli zaman geçirerek doyum sağladıkları, mesleki ve kişisel gelişim imkanlarına ek olarak başarılarını da artırdıklarını ortaya koymuştur.
Öğretmenler için sosyal ağlar tecrübe paylaşımının fazla olduğu alternatif öğrenme ortamlarıdır.
PANDEMİ SÜRECİ İLE EĞİTİMDE SOSYAL AĞLARIN KULLANIMI
Günümüzde tüm dünyaya yayılmış olan ve sosyal mesafe korunmadığında çok çabuk yayılabilen virüs sorunu ile mücadele edilirken yüz yüze eğitimlere ara verilmesi öğretmen-öğrenci diyaloğunda sosyal ağları daha da önemli hale getirmiştir.
Pek çok üniversite virüsün yayılmasını engellemek amaçlı örgün eğitim modelini uzaktan eğitime çevirmek için ilk gün itibariyle çalışmalara başlamıştır.
Üniversitelerin yanı sıra lise, orta öğrenim ve ilkokul öğrencileri için eğitimin evden sürdürülebilmesi için EBA TV yayına girmiştir. Müfredata uygun fakat okul yönetiminden bağımsız olarak öğrencilerinin öğrenim süreçlerine katkı sağlamak isteyen pek çok öğretmen instagram, facebook, whatsapp gibi uygulamalar üzerinden paylaşımlar yapma konusunda daha aktif olmaya başlamış durumdalar.
Online ve çoklu olarak kısmen yüz yüze eğitimde gibi olmayı sağlayan Skype, whatsapp görüntülü arama gibi uygulamalarında hayatımızda önemi artmaya başlamıştır
Hayatımıza giren yeni normal kavramı ile birlikte kontrollü sosyal hayat şartlarında dijital dünya hayatımızda daha fazla yere sahip olacak.